Musí být domácí pracovna strohá? Určitě ne!

Mnoho lidí, kteří pracují nejčastěji právě na PC, využívá stále častěji možnosti tzv. homeoffice, kdy si práci dělají doma. Často pracujeme z obýváku, ale hodně lidem to nevyhovuje a raději by si zařídili svoji domácí pracovnu nebo alespoň koutek. Proto si řekneme, jak na to.

Pokud máte možnost pracovat z domu, jistě jste nadšení z toho, že máte vlastní pracovní dobu, takže vám odpadá povinné ranní vstávání. Občas je tato výhoda spíše prokletím. To hlavně v případech, kdy prokrastinujete a máte v tom všem naprostý chaos. Nakonec to může vypadat tak (v přesně opačném případě), že si někteří myslí, že jste na příjmu nonstop a vy pracujete až do noci. Ačkoliv se to některým může zdát jako hloupost, tak i pracovní prostředí hraje opravdu velkou roli v tom, jak jsme produktivní. Co myslíte, pracovalo by se vám lépe na gauči u seriálu nebo v pohodlné židli u stolu se stěnou plnou motivace?

Krok číslo 1 – Vyberte vhodné barvy

Prvním krokem, který je při zařizování domácí kanceláře důležitý, je výběr barev. Tyto barvy by ve vás měly vyvolávat příjemný pocit – nejvíce se hodí jemné pastelové barvy nebo nějaká sytější, která bude zkombinovaná s podobnými odstíny a poté jen nějak neutrálně. Naopak – pokud budete mít jemné pracoviště, bylo by lepší dát si tam jednu kontrastní barvu, která vše rozzáří. Nevhodné jsou příliš tmavé barvy, které na náladě nepřidají. Nakonec – nedávno zde vyšel jeden článek o působení barev na psychiku, z něhož můžete načerpat spoustu inspirace.

Krok číslo 2 – Nábytek hraje velkou roli

Při výběru nábytku a volbě jednotlivých kusů hraje velkou roli vaše povolání. Základem pro každého je pracovní stůl, židle a skříň. Poté již podle povolání další kusy. Mezi ně patří křeslo pro klienta či návštěvu, druhý stůl pro případ, kdy je jeden málo – komoda, apod. Tento nábytek by měl být jednoduchý a z kvalitních materiálů, abyste nemuseli po krátké době kupovat nový. Při výběru pracovní židle – křesla musíte dbát na zdravotní hledisko. Sezení by mělo být v takové výšce, abychom dosáhly pohodlně u stolu a mohli se opřít bez zbytečného hrbení. U povolání jako je například redaktorská činnost sedíte na místě dlouhou dobu, takže není vhodné volit příliš tvrdý povrch. U skříně zase myslete na dostatek úložného prostoru.

Krok číslo 3 – Dekorace tak, abychom se cítili příjemně

Každému vyhovuje něco jiného, ale vždy se chceme cítit dobře. Proto si můžete stěnu vyzdobit obrazy nebo fotografiemi. Další variantou může být koupě korkové nástěnky, kde si budete moct připnout jakékoliv upomínky a vše, na co nechcete zapomenout. Druhou alternativou je magnetická tabule, která má stejný účel, ale navíc si na ni můžete psát – a občas je třeba zaznamenat každou myšlenku, než ji zapomenete. Svůj účel splní i květiny a drobné dekorace- například sklenička se svíčkou.

Krok číslo 4 – I kancelářské potřeby mohou být stylové

Kancelářské potřeby jsou jako dělané pro naši kreativitu. Barevné lepící papírky, bláznivé propisky, hezký diář, pestrobarevné kancelářské spony – tohle vše může být dalším prvkem k hezkému pocitu, který nás donutí pracovat. Tužky si můžete postavit do nějakého hezkého hrníčku nebo kelímku, různé papíry a dokumenty schováte v šanonech s krásnými motivy. A nakonec se vám na váš uklizený stůl vleze i hrnek s čajem nebo rovnou malé čajové moře s oblíbenou čajovou sadou, na němž bude příprava čaje ideální relaxací.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *