Snídaně – 1. díl – sladké a svěží varianty

Zpříjemněte si vstávání myšlenkou na dobrou snídani, která vás dostane z postele, a samotná snídaně potom dodá potřebnou energii.

Nemůžete navíc udělat lépe, pokud na místo ranního šálku dosadíte některý z čajových nebo bylinkových nápojů. Kávu obstojně zastoupí pravý čaj, který rovněž obsahuje kofein, a běžný pytlíkový čaj nejlépe nahradíte léčivými čerstvými či sušenými bylinkami. Věřte, že to bude jiné kafe, které doufáme přinese svěží vítr do vašich plachet.

snidane1_5upr

Ovocný salát s medem a semínky je svěžím a lahodným začátkem dne.

Ovocné saláty

Den můžete ideálně začít ovocným salátem, který je svěží a chutný zdroj vitamínů a díky vyššímu obsahu cukrů vhodný do první poloviny dne, kdy potřebujete načerpat dostatek energie. Můžete si tak užít sladkou snídani bez jakýchkoli výčitek.

Ovocný salát je poměrně široký pojem, protože skýtá mnoho druhů ovoce, z kterých ho můžeme zhotovit. Proto bychom rádi vnesli do této široké palety chutí strukturu a navrhneme vám tři následující varianty, kde se setká ovoce, které se bude vhodně doplňovat.

A kdo navíc nemá po samotném ovoci dost, může si svou vitamínovou snídani trochu zpestřit jeho kombinací s oříšky, semínky, jogurtem, kokosem a dalšími přísadami.

  • Exotický salát – banán, kiwi, pomeranč, broskev, ananas + kokos, čokoláda
  • Podzimní salát – jablko, hruška, banán, mandarinky, hroznové víno + med, semínka (slunečnicová, dýňová)
  • Salát s lesním ovocem – banán, meruňky, jahody, borůvky, maliny (případně ostružiny), rybíz + bílý jogurt, oříšky (vlašské, lískové, mandle)

Ke svěží ovocné snídani se skvěle hodí neméně osvěžující nápoj matcha amai, který vznikne smícháním matchy amai se šťávou z čerstvého pomeranče a vodou za pomocí ručního šlehače.

Vločky na studeno

Pokud si chcete vychutnat zdravou ovesnou snídani bez jakéhokoli vaření, není nic jednoduššího, než vločky zalít večer chladnou vodou a nechat je přes noc nabobtnat. Ano, nejlepší na tom je, že ráno pak přijdete k hotovému a můžete se rovnou pustit do jídla. A ani v tomto případě si nemusíte odpustit chutné přísady, kterými si zdobíte klasickou kaši. Stačí veškeré oříšky, semínka a sušené ovoce zamíchat s vločkami a nechat odstát zalité vodou společně. Do hotových vloček pak můžete přidat například čerstvé ovoce, kokos, med, kukuřičné lupínky.

vlocky

Směs vloček s oříšky, semínky a sušeným ovocem, kterou můžete dle chuti dále dozdobit třeba čerstvým ovocem, kukuřičnými lupínky nebo kokosem.

Když se vám přísady do vloček nechtějí připravovat stále znovu a znovu, můžete si zhotovit svou oblíbenou směs dopředu, při jejímž míchání se vám otevírají úžasné možnosti a limitovat vás mohou jedině vaše chuťové preference. Kdybyste však snad potřebovali zpočátku navést, máme pro vás inspiraci v podobě dvou receptů kombinujících různé suroviny, které jsou k vločkám jako stvořené. Nemusíte však striktně dbát našich doporučení, některé suroviny klidně vypusťte, jiné vaše favority přidejte a věřte, že příště už budete iniciativně mixovat všechny přísady podle svého uvážení.

  • Vločky clasic – Vločky promíchejte se (předpřipravenou) směsí nakrájených sušených jablek, meruněk, švestek, rozinek, brusinek, ořechů (vlašských, lískových) a semínek (lněných, dýňových), zalijte studenou vodou v poměru asi 2 : 1 – dva díly vloček (včetně přísad) na jeden díl vody a nechte několik hodin stát (nejlépe přes noc). Do hotových vloček pak přidejte kukuřičné lupínky společně s na kostičky nakrájeným jablkem a hroznovým vínem, případně pokapejte medem.
  • Vločky tropic – K vločkám přidejte (předem připravený) mix nakrájeného sušeného banánu, ananasu, papáji, datlí, fíků, mandlí a semínek (slunečnicových a sezamových) a nechte několik hodin (nejlépe přes noc) bobtnat zalité studenou vodou v poměru asi 2 : 1 – dva díly vloček (včetně přísad) na jeden díl vody. Hotové vločky pak poklaďte na půl kolečka nakrájeným banánem a na kousky nakrájeným kiwi a posypte strouhaným kokosem, případně čokoládou.
    snidane1_6upr

    Předpřipravená směs vloček je také skvělým partnerem na cesty! Postará se o rychlou snídani i svačinu.

K takové snídani bude ideálním nápojem matcha laté, které snadno zhotovíte rozšleháním matchy laté v mléku za pomocí ručního šlehače.

Křehké chlebíčky

Pokud vaší snídani vládne po většinu času běžné pečivo, není vůbec od věci narušit tento stereotyp zařazením pufovaných chlebíčků a cnackebrotů. Tato alternativa pečiva je navíc trvanlivá, takže ji můžete mít v záloze pro případ, že nebude k mání pečivo čerstvé.

Takhle vypadá hravá snídaně, která vás bude bavit!

Sušené i čerstvé ovoce, semínka a oříšky nepatří pouze do kaše, budou se vyjímat i na křehkém chlebíčku, který esteticky dozdobí i chuťově doplní. Na chlebíčky můžete naservírovat mnoho dalších surovin, které budou základem pro sladkou snídani, jako máslo, med, sýr cottage, marmeláda, arašídové máslo, nutela, kokos a další. Možná je vám už zřejmé, že se můžete těšit na hravou a chutnou snídani, která pak nebude ranní povinností, ale spíše zábavou. Důkazem toho je několik následujících možností, jak si s přípravou křehkých chlebíčků a cnackebroadů snadno poradit.

  • Pufované rýžové chlebíčky s arašídovým máslem, banánem a datlemi
  • Pufovaný kukuřičné chlebíčky s máslem medem a semínky (slunečnicovými, lněnými, sezamovými, případně dýňovými)
  • Křehké kukuřičné plátky se sýrem cottage, jablkem a ořechy (vlašskými, lískovými)
  • Křehké rýžové plátky s nutelou, banánem a kokosem
  • Cnackebroty s medem, sušeným ovocem (rozinky, brusinky, datle, meruňky, banán) a vlašskými ořechy

Při této snídani vás může ideálně doprovázet váš oblíbený zelený čaj.

Doufáme, že naše snídaňové tipy dostojí svému slovu a co nejvíce vám zpříjemní ranní vstávání a stolování :)

A pokud byste si přece mezi těmito recepty nenašli favorita, napravit to můžou ještě následující díly, kde vám představíme neotřelé varianty kaší a nebudou chybět ani snídaně naslano, kterým bude kralovat především zelenina…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *