Jak cvičit a neztratit motivaci

“Cílem života je sebezdokonalování a naším posláním je zdokonalovat sami sebe.” Oscar Wilde

Také patříte k těm, kteří se odhodlávají cvičit, ale stále zůstávají jen u plánování? Nebo jste v té skupince, která se cvičením opravdu začne, ale po jistém čase ztratíte motivaci k dalšímu pokračování? Ať patříte tam či tam, přinášíme vám několik tipů, jak cvičit a svoji motivaci neztratit.

Připravte si jen splnitelné cíle a vyhněte se tak zbytečnému očekávání

Nemůžete očekávat, že za velmi krátkou dobu zhubnete deset kilo, zpevníte celou postavu a uběhnete maraton. Musíte myslet na to, že všechny změny na vašem těle se budou při pravidelném cvičení dít postupně. Výsledky neuvidíte třeba po třech dnech, ale můžete si být jisti, že změna nastane. Zkuste si stanovit splnitelné cíle. Když budou menší, bývá vyšší šance jejich dokončení. Díky tomu se můžete radovat z každé splněné položky vašeho seznamu. Můžete chtít zhubnout 1 kg za týden, zlepšit vytrvalost v běhu, nebo cvičit třikrát týdně.

Odměny za splněné cíle jsou důležité

Určitě víte už z dětství, že s vidinou odměny se dělá lépe. Proto si zkuste dávat nějakou odměnu za každý větší splněný cíl. Může to být kabelka, čokoláda, výlet nebo nové nářadí do sbírky. Nebo si můžete dávat malé odměny za malé cíle a za splnění úplného cíle něco velkého.

„V životě to můžeš někam dotáhnout, jsi-li pro to ochoten udělat vše.“ Bruce Lee

Najděte si partnera

V tomto případě nemyslíme partnera do vztahu, i když takový se samo sebou hodí také. Je všeobecně známo, že ve dvou se to lépe táhne, takže můžete vzít partnera, kamaráda, někoho z rodiny – a pak už jen začít. Je na vás, zda budete chodit do fitka nebo se projedete na bruslích. Ve dvou je více zábavy!

Najděte si správnou motivaci

Než začnete cvičit, měli byste si uvědomit, proč to vlastně děláte. Pro sebe? Pro někoho jiného? Nebo se chcete vlézt do těch hezkých džínů, kterým aktuálně nezbývá nic jiného, než smutně ležet ve skříni. Ke správné motivaci si můžete najít i fotku oblíbené postavy. Nebo si najděte druh cvičení, který vás bude bavit a zároveň vám pomůže. V tomto případě je dobrou volbou i tanec, o němž najdete více informací v článku Jaký sport je nejlepší kardio? Zkuste tanec! Pro fyzickou i duševní rovnováhu je ideální cvičení jógy, které se věnujeme v článku Proč začít cvičit jógu?

Věnovat se můžete Zumbě, Street Dance nebo klasickým tancům.

Pište si své cvičební plány

Zkuste si vzít nějaký sešit, ale postačí i papír. Na něj si napište své plány. Tedy to, kdy chcete cvičit, co chcete cvičit. Jestli chcete, můžete si psát i jídelníček nebo příjem tekutin. Uvidíte ten hezký pocit, když se zpětně podíváte a uvidíte, co jste už zvládli.

“Úspěch začíná s VŮLÍ člověka. Všechno je ve stavu mysli.” Bruce Lee

Hudba při cvičení je téměř nutnost!

Hodně lidem pomáhá, když při cvičení poslouchají hudbu. Můžete si udělat nějaký playlist ze svých oblíbených písniček a ty si ke cvičení pouštět. Například k běhu jsou jako stvořené rychlejší hity, které vás udrží v tempu. Ať posloucháte cokoliv, nemělo by vám to lézt na nervy.

A poslední rada! Pokud vás nějaké cvičení nebaví, zkuste jiné. Možností je mnoho a vybere si každý.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *